Klooster-Xperience

Het derde zomer kloosterfestival, met een steeds groter wordende groep vaste bezoekers, kwam dit coronavoorjaar opeens op losse schroeven te staan. Toch kon men het niet over het hart verkrijgen als organisatie om dit prachtige gebeuren af te blazen en na wijs beraad besloot men het ‘Kloosterfestival’ met de nodige aanpassingen om te bouwen naar een ‘Klooster-Xperience’. Nog steeds klooster en nog steeds met de ingrediënten van een festival maar dan meer toegespitst op een reis die de bezoeker zelf zou ondernemen in plaats van als groep. Op deze manier kon men de garantie bieden een festival neer te zetten waarbij goed rekening zou worden gehouden met de RIVM-maatregelen en kon de organisatie de unieke beleving van een kloosterfestival in Nederland continueren.

Hoe bijzonder was het dan ook om met een team van 16 vrijwilligers, 7 religieuzen, 10 workshopleiders, 12 artiesten/muzikanten meer dan 80 bezoekers te kunnen verwelkomen! Lees hier het verslag van Klooster-Xperience 2020.

2 reacties op “Klooster-Xperience”

1. Beste leden van de Leonardusstichting, onze parochie maakte me attent op het bestaan van de stichting. Per 1 januari 2021 ben ik benoemd als assistent jeugd-jongerenwerk in de grote Eusebiusparochie Arnhem. Dat is de reden dat ik me tot jullie wend. Ten eerste : wat fijn dat jullie stichting er is met zo’n belangrijke doelstelling. Ten tweede : wat ziet het er modern en betrokken uit. Ten derde concreet: a)zijn er misschien al activiteiten in/ rond Arnhem die jullie nu verrichten, waarbij onze jongeren zich zouden kunnen aansluiten? b)Of hebben jullie contact met iemand uit Arnhem? c) en is jullie doelgroep 15-30 jaar of 19-39?
    En tenslotte de vierde vraag: plannen jullie weer een kloosterfestival/ kloosterX-perience voor deze zomer 2021? Zoja, op welke datum? Dan zouden we dat – met jullie toestemming- kunnen publiceren.

Bij voorbaat dank voor uw reactie en alle goeds, Wendela

1. Jose Sluiter

Beste Wendela,
      dank voor je bericht. Sorry dat ik pas zo laat reageer. De verwijzing vanaf de website zit nog op een oud mailadres. Dank voor je complimenten. Wij hebben nog niet veel activiteiten/projecten in de buurt van Arnhem die wij ondersteunen. Komende zomer ondersteunen we wel een project van het Dominicanen Klooster in Huissen. Een training voor jongeren die in de knel zitten: wie ben je, wat wil je wat doe je. Als je hier iets meer over wilt weten, dan verwijs ik je naar de website van het klooster.
      Onze doelgroep is ongeveer 15-30 jaar. We zijn daar niet al te strak in, maar het gaat wel om jongeren.
      Voor het kloosterfestival verwijs ik je ook graag naar de website van het Jongerenklooster, Nieuw Sion. We hebben daar voor komend jaar nog geen aanvraag voor financiering voor ontvangen, dus ik weet ook niet of ze dit weer gaan organiseren.
      Even voor de duidelijkheid, wij organiseren zelf niet direct iets voor jongeren, maar wij financieren of initiëren graag zinvolle projecten voor jongeren. Dus mocht jezelf iets willen organiseren voor jongeren en het past in onze doelstellingen en je hebt hier financiering voor nodig, dan kun je hiervoor een bij ons aanvraag indienen.
      Hartelijke groet,
      José Sluiter