Ook in tijden van corona helpt de Leonardus Stichting!

Het zijn rare tijden, moeilijke tijden ook. Sinds begin maart 2020 grijpen de zorgen om zich heen. Het corona virus veroorzaakt deze extra zorgen. Toch schuilen in deze tijd ook nieuwe kansen van medemenselijkheid.

Het is vreselijk om een geliefde medemens te begraven en niet afscheid te kunnen nemen, zoals je dat normaal gesproken zou willen doen. Met alle rituelen, familie en vrienden om hem of haar heen…
Het is moeilijk te zien, dat je ouder(s) liefdevol verpleegd worden, maar dat je ze niet mag aanraken, niet mag strelen of een dikke knuffel kunt geven. Dat doet heel zeer en voelt machteloos.
Het is onbegrijpelijk dat kinderen niet écht samen mogen spelen, elkaar niet meer mogen aanraken, ravotten en stoeien – zo hoort het toch? Mag een kind nog een kind zijn?

Mensen hebben mensen nodig, dat bezingen wij al eeuwen. Mensen zijn er voor mensen, maar nu moeten we 1,5 meter van elkaar verwijderd blijven. Dat is onmenselijk.

En om toch bij dat gevoel van menselijkheid te komen, toch die naastenliefde uit te kunnen dragen, toch die helpende hand te kunnen bieden, willen wij jongeren in de leeftijd van 15 tot 30 jaar (ietsjes jonger en ouder mag ook hoor!) uitdagen om prachtige initiatieven te ontwikkelen om deze zorg voor onze medemens handen en voeten te geven, juist in deze corona tijd. Misschien ben je daar zelfs al mee bezig.

Als je een initiatief hebt, dat aan bovenstaande invulling geeft – en je hebt wel de mankracht, maar niet de financiën, schroom dan niet en vraag ons om hulp. Dien je project in bij ons – wij willen graag helpen! Mail naar info@leonardusstichting.nl