Klooster-Xperience

Het derde zomer kloosterfestival, met een steeds groter wordende groep vaste bezoekers, kwam dit coronavoorjaar opeens op losse schroeven te staan. Toch kon men het niet over het hart verkrijgen als organisatie om dit prachtige gebeuren af te blazen en na wijs beraad besloot men het ‘Kloosterfestival’ met de nodige aanpassingen om te bouwen naar een ‘Klooster-Xperience’. Nog steeds klooster en nog steeds met de ingrediënten van een festival maar dan meer toegespitst op een reis die de bezoeker zelf zou ondernemen in plaats van als groep. Op deze manier kon men de garantie bieden een festival neer te zetten waarbij goed rekening zou worden gehouden met de RIVM-maatregelen en kon de organisatie de unieke beleving van een kloosterfestival in Nederland continueren.

Hoe bijzonder was het dan ook om met een team van 16 vrijwilligers, 7 religieuzen, 10 workshopleiders, 12 artiesten/muzikanten meer dan 80 bezoekers te kunnen verwelkomen! Lees hier het verslag van Klooster-Xperience 2020.