Levensbeschouwing in onderwijs

Nieuwe ronde tafel over burgerschap op school

Wat vraagt de inspectie van scholen als het om burgerschapsonderwijs gaat? Ook benieuwd? Meld je dan aan voor de ronde tafel van de Leonardus Stichting op 14 maart.

De gratis bijeenkomst heeft plaats in Van der Valk Hotel Deventer van 12.00 tot 16.00 uur. Tijdens de rondetafelbijeenkomst van mei vorig jaar bleek dat we burgerschapsvorming allemaal belangrijk vinden voor kinderen en jongeren in onze scholen. Een makkelijk onderwerp is het echter niet.

Inspectie

Twee vragen staan op 14 maart centraal:
● Hoe geef je vorm aan het burgerschapsonderwijs op je school?
● En hoe maak je dat ook inzichtelijk als de inspectie op bezoek komt?

Daar willen we graag weer met u over in gesprek. Daarnaast bieden we concrete handvatten, door te laten zien hoe scholen die met steun van de Leonardus Stichting aan burgerschapsthema’s werken, dat aanvliegen.

Lunch

De bijeenkomst start met een gezamenlijke lunch om 12.00 uur. Daarna volgt een inhoudelijke introductie op het thema van de bijeenkomst, gevolgd door een presentatie over twee van onze projecten. In een interactieve interviewronde kunnen deelnemers aan de rondetafelbijeenkomst vervolgens hun eigen vragen aan de orde stellen.

Leerkrachten, identiteitsbegeleiders, schoolleiders, beleidsadviseurs en bestuurders zijn van harte uitgenodigd voor deze rondetafelbijeenkomst. Aanmeldingen ontvangen we graag uiterlijk 8 maart via deze link of door een mailtje te sturen aan rondetafel@leonardusstichting.nl.