Jongeren in voorstelling op zoek naar hun ideale wereld

De voorstelling ‘The world of.. In wat voor wereld wil je wonen?’ beleefde vrijdag 10 november een succesvolle première in Theater Hof 88 in Almelo.

Het is de vierde educatieve voorstelling die de Leonardus Stichting in samenwerking met een jonge theatermaker en afstuderende acteurs van de Podiumacademie van ROC van Twente aanbiedt aan vo- en mbo-scholen.

De nieuwe voorstelling gaat over drie jongeren die in een spelshow de kans krijgen om hun ideale wereld te creëren door hun eigen straat in te richten. De drie staan echter in veel onderwerpen lijnrecht tegenover elkaar. Boodschap van de voorstelling: hoe zorg je dat in jouw straat niemand buitengesloten wordt zonder jouw idealen te verliezen? De acteurs praten daar na de voorstelling over met leerlingen.

Steeds groter

Het bereik van de voorstellingen wordt steeds groter, want er wordt niet meer alleen maar in de regio Twente en Overijssel gespeeld. Dit keer gaat de tour ook langs Uden, Boxmeer, Ede, Dronten en Spijkenisse.

Het was waarschijnlijk de laatste première waar Lucas Keijzer de honneurs waarnam namens de Leonardus stichting. Projectleider Martijn Boer bedankte de stichting en Lucas in het bijzonder voor hun inzet voor Theater in Educatie en dit project dat daar onderdeel van is.

Belangstelling?

Onderwijsorganisaties die geïnteresseerd zijn in deze voorstelling kunnen mailen naar theworldof.voorstelling@gmail.com.

Klik hier voor een impressie van de voorstelling en reacties van acteurs en leerlingen.