Veranderingen in bestuur Leonardus Stichting

Lucas Keijzer is per 1 september gestopt als voorzitter van de Leonardus Stichting. Ook secretaris José Sluiter heeft per die datum haar taken overgedragen. Jonneke Adolfsen en Berend van de Sande volgen hen op.

Statutair moest Lucas Keijzer, na zijn lange periode in het bestuur, het voorzitterschap overdragen. Hij blijft als adviseur betrokken bij de Leonardus Stichting om het vernieuwde bestuur op weg te helpen. Keijzer is zoon van de oprichter van de stichting en heeft deze de laatste jaren verder geprofessionaliseerd.

Theater

Zijn speciale interesse ging (en gaat) daarbij uit naar Theater in Educatie, waarbij theaterstudenten uit Almelo voorstellingen geven op middelbare scholen over, voor jongeren relevante thema’s als eenzaamheid en identiteit.
Huidig bestuurslid Jonneke Adolfsen volgt Lucas Keijzer op. Zij werkte jarenlang in het onderwijs, onder meer als schoolleider en inspecteur. Nu heeft ze haar eigen adviesbureau. In deze video stelt zij zich voor.

Secretaris

José Sluiter kon het secretariaat niet goed meer combineren met haar studie theologie. Ze blijft voorlopig wel in het bestuur om haar taken zo goed mogelijk over te dragen. Berend van de Sande is nieuw in het bestuur. Hij is historicus, werkte kort als geschiedenisleraar en belandde daarna in de journalistiek waar hij onder meer werkte voor de Apeldoornse Courant en de Stentor. Hij stelt zich in deze video voor.

De Leonardus Stichting is veel dank verschuldigd aan Lucas en José en het bestuur is verheugd dat zij beiden betrokken blijven bij de organisatie.