Zangdag voor jongeren in klooster Denekamp

De zusters van het klooster in Denekamp ontvingen onlangs tientallen jongeren voor een zangdag. Samen zingen, oefenen en elkaar ontmoeten waren het doel van de geslaagde dag.

De jongeren en een dertigtal ouders kwamen uit Ede (jongerenkoor JKA), Wageningen (kinderkoor), Enschede (kinderkoor Jacobus de Meerdere) en Ootmarsum (kinder- en tienerkoor Ootmarsum).

De dirigenten Simon de Jong, Karel Tijhuis en Juliëtte Stefanie de Jong begeleidden de koren. Maar eerst zorgden de zusters voor een warming-up met het aanstekelijke kili-kili, dans en zang uit Indonesië. Ze vertelden de jongeren ook over het leven in hun klooster.

Film en drankje

De deelnemers kregen als herinnering een bundeltje waarin alle geoefende liederen van de dag stonden. De zusters sloten af met een film en een drankje. In deze film waren in 6 minuten de impressies van deze bijzondere dag te zien.

De zangdag was georganiseerd door Sint Caecilia van het Aartsbisdom Utrecht en is mede mogelijk gemaakt door financiële ondersteuning van de zusters van Denekamp en de Leonardus Stichting.