Persoonlijke ontwikkeling van jongeren

Klooster-Experience 2021

De Klooster Experience, waarvan deze zomer de 4e editie plaat vond, is een van de vele vormen waarin de Benedictijnse gastvrijheid van Klooster Nieuw Sion opnieuw tot uiting kwam. Ruim 150 mensen vonden dit weekend, als dag- of weekendgast, hun weg naar het klooster. Een groei van meer bijna 50% t.o.v. van het vorige zomerfestival en gezien de tweede corona zomer, opnieuw een fantastische opkomst.

Jezuïet Pater Jan Spruyt, workshopleider en bezoeker van het weekend, schrijft in zijn persoonlijke terugblik op het Klooster Experience: ‘Het ontroerde mij toen ik de gebeden in de kloosterkerk meemaakte. “Ik heb daar vroeger meermaals gezeten tussen de monniken, met vader abt die de nachtzegen gaf, met de broeder van dienst die de wisselende gebeden voorbad en met de vaste voorzanger die de psalmen inzette. Nu was er een jonge moeder in spijkerbroek en met opgestoken haar die de gebeden leidde, een enthousiast bewegelijke dirigent in T-shirt, die de aanwezigen aanzette tot vierstemmige liederen, en een pianist in korte broek die in de begeleiding van onze herhaalde canons tijdens het nachtgebed improviseerde met een violiste.”

Lees hier het uitgebreide verslag van dit klooster weekend.